De gezichten achter de servicedesk: Isabel

Bibliotheken
Podiumhuizen
21/06/24

Maak kennis met het team achter de servicedesk! Gedurende het hele jaar laten we verschillende collega’s aan het woord. Stefaan beet de spits af en deze keer is het de beurt aan Isabel. Isabel is supportmedewerker en verwerkt verschillende soorten aanvragen van podiumhuizen en tickets van bibliotheken.

Mijn Cultuurconnect-profiel

Isabel: "Als supportmedewerker zorg ik ervoor dat bibliotheekmedewerkers toegang hebben tot het bibliotheeksysteem en creëer ik ‘Mijn Cultuurconnect-profielen’. Via zo een profiel krijgen ze toegang tot 'Mijn Bibliotheek-administratie’, rechten om hun bibliotheekwebsite te bewerken en kunnen ze toegang krijgen tot het coöperatieplatform, het leerplatform en Bib Analytics."

"Gelinkt aan de bibliotheekwebsites hou ik mij ook bezig met het uploaden van covers en pushen van content op bibliotheekwebsites. De vraag om inhoud te pushen komt vaak nadat er een nieuwsbrief werd verstuurd met vermelding van kant en klare inhoud. Soms gebeurt het dat bibliotheekmedewerkers deze inhoud niet terugvinden en zet ik deze vervolgens voor hun klaar. Dit vergemakkelijkt de zoektocht achter de schermen."

Als supportmedewerker zorg ik ervoor dat bibliotheekmedewerkers toegang hebben tot het bibliotheeksysteem en creëer ik ‘Mijn Cultuurconnect-profielen’. Via zo een profiel krijgen ze toegang tot 'Mijn Bibliotheek-administratie’, rechten om hun bibliotheekwebsite te bewerken en kunnen ze toegang krijgen tot het coöperatieplatform, het leerplatform en Bib Analytics. 

Opvolging van events

Isabel: "Wanneer Cultuurconnect events organiseert - zoals connect futuur en Connect & co. - ben ik verantwoordelijk voor het versturen van onder andere de bevestigingsmails. Soms gebeurt het dat er dan vragen binnenkomen via Zendesk (cfr. de tool van de servicedesk). Denk bijvoorbeeld aan last-minute inschrijvingen of uitschrijvingen. Als ze die vragen op voorhand stellen, kan ik daar nog perfect op inpikken."

Het is best cool dat ik aan mijn dochter Lily kan vertellen dat ze krantenartikels kan opzoeken via Smartschool dankzij mijn werk, waarbij ik het IP-adres van de school toevoeg zodat ze toegang krijgen.

Gevoel van waardering

Isabel: "Het geeft me een goed gevoel als mensen dank je wel zeggen voor mijn hulp. Bijvoorbeeld als ik een geblokkeerd account deblokkeer of een ondertekende overeenkomst voor Bieblo of Livestreaming ontvang en ze snel van start kunnen gaan. Het gevoel dat je echt geholpen hebt, apprecieer ik enorm."

Een blik achter de schermen van onze servicedesk? Ontdek wie ze zijn en wat ze doen!

Deel dit artikel:

Gerelateerde nieuwsberichten

  • 28/03/24
    Bibliotheken
    Podiumhuizen

    De gezichten achter de servicedesk: Stefaan

    Maak kennis met het team achter de servicedesk! Gedurende het hele jaar laten we verschillende collega’s aan het woord. Veel leesplezier!