De gezichten achter de servicedesk: Isabel
Maak kennis met het team achter de servicedesk! Gedurende het hele jaar laten we verschillende collega’s aan het woord. Stefaan beet de spits af en deze keer is het de beurt aan Isabel. Isabel is supportmedewerker en verwerkt verschillende soorten aanvragen van podiumhuizen en tickets van bibliotheken.
Mijn Cultuurconnect-profiel
Isabel: "Als supportmedewerker zorg ik ervoor dat bibliotheekmedewerkers toegang hebben tot het bibliotheeksysteem en creëer ik ‘Mijn Cultuurconnect-profielen’. Via zo een profiel krijgen ze toegang tot 'Mijn Bibliotheek-administratie’, rechten om hun bibliotheekwebsite te bewerken en kunnen ze toegang krijgen tot het coöperatieplatform, het leerplatform en Bib Analytics."
"Gelinkt aan de bibliotheekwebsites hou ik mij ook bezig met het uploaden van covers en pushen van content op bibliotheekwebsites. De vraag om inhoud te pushen komt vaak nadat er een nieuwsbrief werd verstuurd met vermelding van kant en klare inhoud. Soms gebeurt het dat bibliotheekmedewerkers deze inhoud niet terugvinden en zet ik deze vervolgens voor hun klaar. Dit vergemakkelijkt de zoektocht achter de schermen."
![](/sites/default/files/styles/full_width/public/2024-06/DSC_8060.jpg?itok=LxvsCQwe)
Als supportmedewerker zorg ik ervoor dat bibliotheekmedewerkers toegang hebben tot het bibliotheeksysteem en creëer ik ‘Mijn Cultuurconnect-profielen’. Via zo een profiel krijgen ze toegang tot 'Mijn Bibliotheek-administratie’, rechten om hun bibliotheekwebsite te bewerken en kunnen ze toegang krijgen tot het coöperatieplatform, het leerplatform en Bib Analytics.
Opvolging van events
Isabel: "Wanneer Cultuurconnect events organiseert - zoals connect futuur en Connect & co. - ben ik verantwoordelijk voor het versturen van onder andere de bevestigingsmails. Soms gebeurt het dat er dan vragen binnenkomen via Zendesk (cfr. de tool van de servicedesk). Denk bijvoorbeeld aan last-minute inschrijvingen of uitschrijvingen. Als ze die vragen op voorhand stellen, kan ik daar nog perfect op inpikken."
Intekenen op onze (digitale) diensten
Isabel: "Ik geef scholen en andere educatieve partners van de bibliotheek toegang tot het Krantenarchief en of de Krantenkiosk. Het is best cool dat ik aan mijn dochter Lily kan vertellen dat ze krantenartikels kan opzoeken via Smartschool dankzij mijn werk, waarbij ik het IP-adres van de school toevoeg zodat ze toegang krijgen. Ik help de bibliotheken ook bij het instellen van online betalen (voor onder andere boetegeld of inschrijvingen). "
"Ik ondersteun podiumhuizen en bibliotheken bij het activeren van onze andere digitale diensten. Voor podiumhuizen maak ik bv. de virtuele spelomgeving speelklaar in Voor De Show. Als deze huizen instappen in onze digitale diensten maak ik de overeenkomsten op met de correcte prijzen. Zodra de overeenkomsten getekend zijn, activeer ik de diensten en laat ik hen weten dat ze 14 dagen kunnen testen en het promotiemateriaal kunnen downloaden via het leerplatform. We versturen enkel nog pakketjes voor Bieblo of Voor De Show, de rest van het promotiemateriaal is rechtstreeks te downloaden via ons leerplatform en/of kunnen ze bewerken via Canva. Ik bezorg ze in dat geval de link en alle informatie om goed te kunnen starten met de dienst."
![](/sites/default/files/styles/full_width/public/2024-06/DSC_8073.jpg?itok=RbsrDPn8)
Het is best cool dat ik aan mijn dochter Lily kan vertellen dat ze krantenartikels kan opzoeken via Smartschool dankzij mijn werk, waarbij ik het IP-adres van de school toevoeg zodat ze toegang krijgen.
Gevoel van waardering
Isabel: "Het geeft me een goed gevoel als mensen dank je wel zeggen voor mijn hulp. Bijvoorbeeld als ik een geblokkeerd account deblokkeer of een ondertekende overeenkomst voor Bieblo of Livestreaming ontvang en ze snel van start kunnen gaan. Het gevoel dat je echt geholpen hebt, apprecieer ik enorm."
Een blik achter de schermen van onze servicedesk? Ontdek wie ze zijn en wat ze doen!